Depression

Tack för intressanta kommentarer! Särskilt sådana där ni själva nämner mediciner och egna försök att sluta med dem.
Jag är sjukskriven bl.a. pga depression. Men har blivit mer och mer osäker på om jag lider av depression eller om alla symptom beror på medicinerna!
Jag gråter inte men skrattar inte heller, en depimerad persom gråter väl? jag orkar inte motionera/är väldigt inaktiv, har inte ork med några aktiviteter.Det kan tyda på depression men även vara konsekvens av mediciner.
Fast ingenting gör mig glad men det kan också vara en biverkning av antidepressiva.
Summasummarum: Om jag slutar med medicinerna, kanske blir jag fri även av depressionen!

Jag får välmenade råd:Ta dig i kragen! Tänk positivt! Börja jogga! gå med stavar!
Res till Thailand! Fota! Måla! Läsmen jag får bara ökad ångest av alla dessa krav! Angesten gör mig stel som Lots fru som förvandlades till saltstaty.
Fast idag klippte jag en stor gräsmatta!
Det kändes skönt att vara i en fast kontakt med marken med tanke på min bubbla!

Har nu tagit antidepressiva ca 3 år! Hur länge till är det meningen att man ska ta dem?


Hälsn/MF


Kommentarer
Postat av: Lea

Hej

Vilken bra blogg du har börjat att skriva! (Tack Alxandra för att du hjälpte din mormor med detta blogg.)Jag tror att det är bra för dig. Fortsätt med detta.

Jag har några bra länkar som jag hittade i tidingen Hälsa nr 5.

www.helhetsdoktorn.se

www.wemind.se tel 08-4060040 som rekommmederar KBT mot långvariga sömnbesvär.

Mer om KBT kan man läsa på www.kbt.nu och kbtterapi.se. Enligt nya direktiv från socialstyrelsen skall man inte behandla personer med ångest och depression med medicin, utom att de skall ha KBT-behandling. Jag tycker att din husläkare borde kunna få en litet tips om din blogg samt din läkare som skriver ut all medicin åt dig. Vad tycker du? Fortsätt och skriva för att det är bra för dig. Du kanske kommer ut från din bubbla så småningom. Det hoppas jag och lycka till. Kontakta mig om du vill ha min hjälp att tipsa dina läkare om din blogg. Kram och god natt. Ps. Jag kan inte skriva mer till dig förran på söndag tyvärr.

2009-05-21 @ 23:08:51
Postat av: Anonym

2009-05-21 @ 23:10:03
Postat av: linda

:)

2009-05-22 @ 00:16:37
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/
Postat av: LINDA | ddisconnected ღ

sv: okej :D

2009-05-22 @ 09:16:59
URL: http://ddisconnected.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Självklart att jag kan titta in här :)

Himla trevligt blogg!



Kram Ida

2009-05-22 @ 16:44:11
Postat av: Angelica L

Hur är det idag ??

Kram

2009-05-23 @ 08:31:31
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

är man deprimerad kan det hända att man inte känner någonting alls heller, man måste inte gråta

2009-05-23 @ 10:23:25
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Emilia♥

Självklart kan jag titta in här, ha det så bra! :)

2009-05-25 @ 08:41:31
URL: http://beautylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0