att ha sjukersättning/arbeta

Trost att mitt arbete var supertressigt,var att arbeta en normal tillvaro för mig! Även om jag klagade,tyckte jag alltid om mitt arbete.Det var kul med kollegor och det sociala samanhanget arbetsplatsen ger.
JAg längtar så efter mitt arbete men tyvärr är det medicinerna eller jag själv som gör att jag inte klarar av arbeta f.n.
Känner mig apatisk, snurrig och att jag inte fungerar som jag ska. Skulle bli väldigt stressad av att hålla många bollar i luften samtidigt som mitt arbetet kräver.
Men meningen är att fk:s reh.plan börjar gälla fr 1/1 2010: Först ska jag arbeta 25%,sedan 50% och till slut 100%.
Troligen får jag en helt annan tjänst som jag måste försöka lära mig. Jag ser fram emot rehabiliteringen men en ganska stor oro.
Mitt självförtroende är i botten efter ca 3 års sjukskrivning.
HAr någon av er som läser denna blogg deltagit i rehabilitering? Hur gick det?

Hälsn/MF


Kommentarer
Postat av: A A N N I E M A T I L D A ♥

sv . varför tar du medecin då ? :)

2009-05-27 @ 21:20:27
URL: http://aanniematilda.blogg.se/
Postat av: daniella

Jag kikar in här och vill önska dig en fortsatt fin torsdag!:)

2009-05-28 @ 17:56:57
URL: http://daniellaaaa.blogg.se/
Postat av: Helene W

Har väntat på rehab i 20 år. Gått tillbaka till jobbet gång på gång men det håller inte utan en riktig rehab. Ständiga långa sjukskrivningar. Nu har F-kassan satt stopp för flera långtidssjukskrivningar med sina nya regler. Har precis fått påbörja utredning inför rehab - äntligen. Många personer inblandade. Bla somatisk läkare, psykläkare, smärtläkare, psykolog, sjukgymnast och arbetsterapeut. Ett stort steg i rätt riktning, känns verkligen rätt för mig och jag har stort hopp om att komma tillbaka till jobbet. Längtar också tillbaka till jobbet och arbetskamraterna. Förstår att detta kommer att ta lång tid, men ändå....Framtiden ser äntligen ljus ut. Ekonomin har tagit mycket stryk under tiden jag varit sjukskriven. Och jag har tappat den sociala biten. Hoppas verkligen att du kan få riktig hjälp snart. Förr eller senare brukar det vända. Lycka till och STOR KRAM!

2009-05-29 @ 22:05:46
Postat av: Angelica

första gången jag besöker dig iaf! keep it up kram

2009-06-01 @ 01:22:28
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Louise

Godmorgon!

allt bra idag?

kram



2009-06-02 @ 10:09:58
URL: http://louiseberglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du slutat blogga?

2009-06-13 @ 16:41:16
Postat av: Helene W

Hoppas du inte mår dåligt just nu. Vore ju skönt om du fick må bra istället. Önskar dig en trevlig sommar!

2009-06-14 @ 16:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0