Att vara beroende

Även de andra medicinerna som sägs vara icke beroendeframkallande, ger åtminstone ett psykiskt beroende som t.ex. propavan och antidepressiva mediciner. Jag får ofta rådet att sluta tvärt med alla mina mediciner men jag har läst att det kan leda även till självmordstankar/försök. Så jag skulle i så fall trappa ner långsamt.
När man läser biverkningarna som medicinerna kan ge, är de otaliga. T.ex. medicin mot ångest kan ge ökad ångest!
Antidepressiva kan ge ökad oro, ångest, självmordstankar m.m.
Jag har faktiskt slutat att läsa bruksanvisningarna pga detta!

Neuroleptika "tar tag i psyket" medicinerna är jag mest rädd förr, tror att de ändrar även personligheten. Min läkare har nämnt de några gånger som alternativ men jag skulle aldrig våga ta dem. Det beror förstås vad man lider av!

I dag har jag plockat ogräs på min släktings sommarstuga, det kändes skönt fast även fysiskt jobbigt! Jag borde aktivera mig mera men har så svårt att komma ut ur min burbuja där jag stannar långa stunder lyssnande på musik med ångesten som sällskap.

Ha det så bra och tack för kommentarerna! /MF  


Kommentarer
Postat av: Tina

Fin blogg!

2009-05-25 @ 07:23:06
URL: http://thegreengirl.blogg.se/
Postat av: freja

varför om mediciner?

2009-05-25 @ 11:21:26
URL: http://duvetfreja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0