Läkarna sägs tjäna pengar när de skriver ut mediciner

Tack för fina kommentarer!
Jag får en del väldigt dyra mediciner och läkarna antar jag tjänar någon procent på medicinerna de skriver ut.
Behöver jag alla dessa mediciner´eller ligger det i läkarnas intresse att jag tar dem?
Jag tar antidepressiva cymbalta 90 mg,aflibify 10 mg mot oro,lergigan 25 mg mot oro, propavan 25mg för att somna,
stillnocht 10 mg för att insomna och mediciner för högt blodtryck, kolestrolor och blodsocker då jag har fått åldersdiabetes.
Endast Stillnocht är beroendeframkallande.Har ofta tänkt sluta med alla medicinerna, kanske skulle jag bli min normala jag igen! Men de ska ju avtrappas långsamt och min läkare tycker att jag behöver alla dessa mediciner.
Fast det är ju min kropp och jag själv måste besluta om jag ska fortsätta att ta dem eller inte. Men läkaren har kanske rätt när hon säger att jag kan bli sämre dvs ännu mer deprimerad om jag slutar att medicinera.
Min familj ser mig som medicinmissbrukare trots att jag bara fäljer läkarens ordinationer. Det känns jobbigt. Pga trycket från dem besökte jag t.o.m. ett beroendecentrum och TUB-mottagningen för läkemedelsmissbrukare. Men eftersom jag tar bara stillnocht som är beroendeframkallande, togs jag ej emot för behandling. De ansåg ej mig som missbrukare.
Har själv försökt sluta men Stillnocht men efter 5 sömnlösa nätter gav jag upp! Utan sömn riskerar jag att bli sämre.

Hur har ni lyckast sluta med sömnmedel?


Ha det så bra/MF


Kommentarer
Postat av: alexandra :)

Bien abuela no creia que despues vas a escribir!:)Bien ahora tienes algo de aser en las dias.

Besos de Alexandra

2009-05-19 @ 18:47:56
URL: http://alexandralovetokiohotel.blogg.se/
Postat av: nina

du är ju ingen missbrukare om du tar allt som läkaren säger till dig.Men medicinering är aldrig roligt jag tar concerta och bara de blir jobbigt för kroppen. Förstår att de inte är kul med massa olika mediciner :(

2009-05-19 @ 19:52:04
URL: http://amelsnina.blogg.se/
Postat av: stina

=).. ska kolla .

Tack för kommentar

2009-05-19 @ 20:23:39
URL: http://stiiiinas.blogg.se/
Postat av: Michaela

skulle nog bytt läkare.. :/

2009-05-19 @ 23:32:39
URL: http://mejx.blogg.se/
Postat av: sabina

kan det verkligen vara bra mot kroppen att äta så många mediciner?

2009-05-20 @ 13:45:43
URL: http://chahina.devote.se
Postat av: F

Du behöver en medmänniska, inte bara en massa piller. Visst, mediciner hjälper men de är inte allt.

Jag lyckades sluta med Propavan efter ett helt års bruk för någon månad sedan. Även om den inte är beroendeframkallande så var ju grundproblemet kvar, och jag sov mellan 0 och 3 timmar per natt, för att var fjärde natt sova i 5. Sedan började cirkeln om igen... Det var en mardröm men efter en månad är jag fri! Jag sover fortfarande inte särskilt bra, 5 timmar, men det känns ändå otroligt att ha blivit av med medicinen. Jag har ju 2 andra dagsmediciner ändå... Jag förstår verkligen hur du känner.

2009-05-20 @ 17:01:13
URL: http://freddisliv
Postat av: F igen

Dock är det inte sant att läkarna tjänar pengar på att skriva ut märkesmedicin. Jag har frågat en oberoende läkare och fick svaret: inte ett öre. Det skulle medicinbolagen inte ha råd med paradoxalt nog.

2009-05-20 @ 17:02:35
Postat av: F igen

Dock är det inte sant att läkarna tjänar pengar på att skriva ut märkesmedicin. Jag har frågat en oberoende läkare och fick svaret: inte ett öre. Det skulle medicinbolagen inte ha råd med paradoxalt nog.

2009-05-20 @ 17:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0