Sommarvärme

Ju varmare det blir och ju mer solen sticker fram, mer lust får jag att stänga in mig i min bubbla! Jag föredrar höstväder och mörka kvällar.Det finns många som får ökad depression på våren.
Alla andra ser så lyckliga ut i sina sommarkläder som jag inte ens orkat plocka fram före i kväll!
HAr förstått att jag numera tycker inte om förändringar: åsrtidsväxlingar,resor,ändrade rutiner m.m
jag som alltid har älskat att resa,det har jag gjort varje år men ej sedan 2007.
Min syster vill att vi reser runt i Finland i juni och jag bara säger: Vi får se! Resan kräver förberedelse och jag måste aktivt delta i allt kring resan! Känner att jag blir orolig bara jag tänker på det!
Jag klarar ju knappt ta mig till apoteket utan att ta det väldigt mycket emot!

Glömde att berätta vid tidigare blogg att en orsak till till mitt nv tillstånd är att jag hade väldigt stressigt på jobbet före sjukskrivningen .Det var mer än 1 års väntetid till min rådgivning, och jag skötte 2-3 heltidstjänster på 75%. Strax före sjukskrivningen fick jag äntligen lite hjälp av en annan rådgivare. I samma veva kidnappades mitt 2-åriga barnbarn av sin far utomlands. Vi reste dit  och resan/letandet tog mina krafter, jag blev både fysisk och psykiskt sjuk.
Mitt barnbarn är fortfrande kvar i sin fars hemland och det är stor sorg för hela familjen.

hälsn/MF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0